суботу, 26 листопада 2016 р.

Сервіси Google.

 Запровадження  новітніх  технологій  у  системі  освіти  зумовлює  нові  підходи  в оцінюванні  навчальних  досягнень  із  будь-якої  дисципліни,  зокрема  з математики.
 Серед  основних форм  контролю  знань школярів  (попередній,  тематичний,  підсумковий) особливе  місце  займає  поточний  контроль,  мета  якого  –  відстежувати  перебіг  процесу навчання, отримувати інформацію про відповідність навчальних досягнень учнів вимогам чинної програми. Таке поточне оцінювання здійснюється майже на кожному уроці у формі усного  опитування,  різноманітних  інформаційних  диктантів,  творчих  завдань  тощо. Але  якщо  зовнішнє незалежне  оцінювання  здійснюється  у  формі  тестування,  то  доцільно  поряд  із традиційними  методами  і  формами  перевірки  знань  використовувати  тестові форми контролю.  Ефективне  застосування  тестів  вимагає  від  учителя ознайомлення  з  типами тестових  завдань,  загальними  підходами  до  їх створення  та  особливостями  оцінювання.

 Тестові  завдання  дозволяють  за  короткий  час  перевірити  великий  об’єм  вивченого  матеріалу,  швидко  діагностувати  оволодіння  учнями основного  рівня  підготовки  з  окремих  тем,  а  також  курсу  в  цілому.
Існує багато різних методик тестування, але найбільш ефективним на даний момент є використання комп’ютерного тестування, оскільки воно дозволяє за порівняно короткий час провести швидке та об’єктивне оцінювання учнів з певної теми. Для проведення такої перевірки знань, необхідне виконання кількох умов. По перше, слід мати функціональну локальну мережу для швидкої обробки результатів тестування. По друге необхідно мати хорошу програму або сервіс для тестування, яка повинна враховувати основні вимоги, що ставляться до тестів.
Комп’ютерне тестування здійснюється у формі самостійного діалогу учня з комп’ютером у присутності вчителя або без нього, з можливістю запам’ятовування результатів тестування.
Комп’ютерна форма тестування має низку переваг: можна здійснювати різні види контролю (попередній, поточний, тематичний, підсумковий контроль), економити час, одночасно залучати до роботи весь клас й оперативно обробляти результати з метою аналізу якості навчального процесу та виявлення прогалин у знаннях. Учень негайно отримує результат і об’єктивну оцінку, може неодноразово проходити тестування з однієї теми. Можна відзначити, що саме цей вид тестування найбільше подобається дітям. Унаслідок підняття зацікавленості вдається залучити до активної участі в навчальному процесі, як сильних, так і слабких учнів. Важливості набуває такий важливий фактор як підвищення в учнів мотивації, яка допомагає їм у досягненні поставлених цілей та отриманні позитивної перспективи, підвищенні самоповаги і можливості, а також у керуванні власним розвитком.
Наявність комп’ютерного класу на уроках інформатики дозволяє диференціювати і індивідуалізувати контроль знань.
Порівняно з традиційними формами контролю комп’ютерне тестування має ряд переваг :
швидке одержання результатів і звільнення викладача від трудомісткої роботи з обробки результатів тестування;
- індивідуалізація процесу навчання (автономність);
- певний психологічний комфорт учнів під час тестування;
- оперативність;
- підвищення об’єктивності оцінювання знань, і, як наслідок, позитивний стимулюючий -вплив на пізнавальну діяльність учня;
- конфіденційність при анонімному тестуванні;
- тестування на комп’ютері більш цікаве у порівнянні з традиційними формами опитування, що створює позитивну мотивацію в учнів;
- виключення негативного впливу на результати тестування таких факторів як настрій, рівень кваліфікації й інші характеристики конкретного викладача;
- можливість застосування технічних засобів;
- універсальність, охоплення всіх стадій процесу навчання;
- контроль великого обсягу матеріалу;
- зменшення порівняно з традиційним опитуванням затрати часу на 50 %.
         Проводячи контроль знань учнів на уроках інформатики, використовую комп’ютерне тестування, так зване он-лайн тестування.
        У сучасному веб-просторі пропонується дуже багато безкоштовних конструкторів он-лайн тестів з різними формати тестування. Кожен обирає той, який зручний особисто для нього. В свій  практиці я зупинилась на одному з найоптимальніших для себе варіантів, як використання Google-форм – частина офісного інструментарію Google Drive.
Google—форма дозволяє свторювати анкети, тести, опитування, розміщуючи їх на сторіці блогу, сайту, переглядати результати, оцінювати .
В своїй практиці я використовую хмарні форми у режимі  Google—тестування, тобто як контрольний тест з відстроченою перевіркою вчителя і колективним обговоренням допущених помилок, наприклад на наступному уроці.
Перевагами он-лайнових контрольних робіт є:
1. Учні працюють у зручний для них час, у комфортній обстановці.
2.  Для того щоб виконати роботу, потрібно володіти певними комп’ютерними навичками, таким чином, втілюємо довічний освітній принцип — використання міжпредметних зв’язків:
- створювати власний аккаунт у зазначеному браузері;
- володіти навичками набору українською та англійською мовами;
- працювати з клавіатурою;
- учити працювати з інтернет-ресурсами;
- учити працювати з он-лайновими формами.
1. Усі учні можуть виконати таку контрольну роботу, а на уроці — тільки присутні. Учні, які відсутні через хворобу, працюють удома.
2. Деякі завдання можна зробити обов’язковими, тоді учні не зможуть відправити роботу.
3. Учні після відправлення мають змогу порівняти свої відповіді з відповідями однокласників.
Google—форми  підтримують працює з дев’ятьма типами завдань:
-          Текст. Респонденту пропонується вписати короткий відповідь. 
-          Текст (абзац). Респондент вписує розгорнуту відповідь . 
-          Один зі списку. Респондент повинен вибрати один варіант відповіді з декількох 
-          Кілька зі списку. Респондент може обрати кілька варіантів відповіді 
-          Сітка. Респондент вибирає певні точки в сітці, що складається із стовпців і рядків
        Готовий тест учні можуть відкрити за вказаним посиланням з сайту,  або засобами локальної мережі. Учні відповівши на питання тесту, наприкінці натискають кнопку Надіслати. Введені відповіді автоматично заповнюються відразу відповідну таблицю , і тоді відповіді учнів будуть автоматично зберігатися в ній. Якщо ця функція не включена, є можливість переглянути результати відкриши меню “Відповіді” і переглянути короткий зміст. Форму можна створити як в меню Google Диска, так і в існуючій електронній таблиці.
     Після відправки форми розпочнеться запис відповідей. Також можна вирішити, де вони зберігатимуться. Це можна зробити пізніше, відкривши вікно редагування форми і натиснувши кнопку Зберігати відповіді … на панелі інструментів.
Відповіді можна зберігати в таблиці або безпосередньо у формі. Таблиця дозволяє бачити їх у хронологічному порядку в міру надходження. Якщо відповіді записуються у форму, вони будуть доступні у вигляді зведення або CSV-файлу.

      У діалоговому вікні Збереження відповідей” можна створити нову таблицю для запису відповідей і присвоїти їй будь-яку назву. Також можете встановити прапорець Завжди створювати нову таблицю, якщо хочете зберігати відповіді на всі майбутні форми в таблицях.
       Надзвичайно зручним є те, що учні пройшовши тест надсилають відповідь прямо на електронну адресу Gmail, причому відповіді формуються у таблицю, після чого можна легко і просто перевірити відповіді учнів.